@Miliwonka Je vais peut être dire quelque chose d'aberrant, mais as tu essayé d'écrire à Elon Musk. Je sais cela parait fou, mais qui sait
Je ne sais pas comment il faut s'y prendre !? Peut être via un réseau social, genre X. Poster un court message en Anglais.
Ci dessous un que j'ai généré avec une IA.
Qui ne tente rien ...
Petite anecdote : J'ai travaillé dans une multinationale qui fabriquait des ordinateurs. Un client qui avait du mal à se faire entendre, a juste ajouté en Cc de son email la CIO de la boite. On n'a jamais su si elle l'avait lu, mais les gars se sont bougés les fesses pour régler le problème
-------------
Dear Mr. Musk,
I am writing to you as a Tesla owner facing a very frustrating situation.
My Tesla has been immobilized for over four months following an accident. The repair is complete, except for a very small and simple part related to the seatbelt system. Despite this, the car cannot be returned to me.
The garage and Tesla service teams are unable to provide any delivery date or clear explanation. I receive no timeline, no follow-up, and no solution — only silence.
I chose Tesla for its innovation, efficiency, and customer experience. Being without my vehicle for four months because of a minor part, with no visibility at all, is extremely disappointing.
I respectfully ask for your help in bringing attention to this issue so that a solution or at least a clear timeline can be provided.
Thank you for your time.
Kind regards,
[Your Name]
Tesla Owner